Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Spritnye Vectron-tog samler støv: Lidt mere end halvdelen er (Jernbanen i dag)

af JesperErnst, fredag 21. januar, 2022, 11:34 (123 dage siden) @ Poul Brandt

Jeg har ikke meget forstand på jernbanedrift, men jeg synes nu godt man kan undres lidt. For det første: Hvorfor er det nødvendigt konstant at have tre lokomotiver (næsten ti procent af flåden) på værksted? Det er helt nye lokomotiver? Og for det andet: Kunne man ikke bruge nogle af de lokomotiver, der står klar som reserve, til oplæring. Hvis der så er brug for hele reserven, så må oplæringen lige udskydes en dag.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear

Her er to artikler fra DSB´s blad Vingehjulet om erfaringerne med de - dengang - helt nye rangertraktorer fra Ardelt-Werke i Vesttyskland. Artiklerne er skrevet af afdelingsingeniør i Maskinafdelingen K. Lykke Holm.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak