Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Spritnye Vectron-tog samler støv: Lidt mere end halvdelen er (Jernbanen i dag)

af bjergged @, Zentralschweiz, lørdag 22. januar, 2022, 16:36 (162 dage siden) @ TWB

Uanset hvilket af udbuddene du taler om, med mindre du har været inde over forhandlingerne og ved noget om hvad alternativerne var til den model man har valgt, så kan du reelt ikke sige noget om hvorvidt den valgte løsning er “rettidig omhu” eller ej.

Hvis Talgo havde leveret til tiden, men man ikke havde haft lokomotiver klar til at køre med dem, havde du vel også sagt at det var mangel på rettidig omhu?

Det er jo som bekendt nemt at være bagklog.


Så det du reelt siger at det ikke er tilladt andre end dem som har deltaget i en forhandling at sige noget kritisk.

Tankevækkende.
Det minder meget om bananrepublikker og diktaturer og næppe noget med demokrati og fri presse.

Men det gør da immervæk alt nemmere for beslutningstagerne og de virksomheder der er inde i varmen.

Uha, nu bliver det da virkelig teatralsk. Er du sikker på at du ikke også lige vil sammenligne mig med Hitler, nu du er i gang?

Uanset hvordan du stiller det op, ændrer det dog ikke på at det er meningsløst at kritisere en beslutning, når man ikke kender beslutningsgrundlaget.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Danske privatbaner

Læs historien om:
Railcare Danmark A/S
DJK Dansk Jernbane-Klub

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak