Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Roskilde Festivalplads Planmæssigt Standsningssted/Trinbræt (Generelt)

af Niels Bak, 23/1 2022, 16:35 (786 dage siden) @ Karsten Jensen

Men hvad med Lokaltogs manglende mulighed for at køre til Roskilde. Jeg tror ikke at hverken Lokaltog eller DSB mener at det er deres opgave at stå for betaling for kørsel med togbusser Roskilde-Gadstrup-Roskilde


Hvad skulle forhindre Lokaltog i at køre samtidigt? Hidtil har festivaltogene kørt mellem de almindelige afgange på Lille Syd.


Ja, men der har kun været timedrift på lille syd under festivalen.

Kunne Lokaltog ikke få opgaven med festivaltogene? Hvis man har nok overskydende Lint eller IC2.

Jeg tvivler på de har kapacitet. Festivaltogene er i hvert fald på nogle tidspunkter meget fyldte.

Og så forstår jeg slet ikke argumentet om at driften på banen er overtaget af lokaltog. Det er selve banen jo ikke, så i princippet har andre da adgang til at køre på den også.

Spørgsmålet er hvordan man får trafikken til festivalen passet ind i driften. Og det kan sagtes være at trafikkøberen (regionen) her siger, at det altså er vigtigere at få tusindvis af festivalgæster frem end det er at køre halvtimesdrift i en uge midt i sommerferien, da det ellers ville give et endnu større trafikkaos i Roskilde end der er i forvejen i festivalperioden. Man kunne endda forestille sig at det er skrevet ind i kontrakten med Lokaltog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak