Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastighedsnedsættelse Kk-Hl (Generelt)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 24/1 2022, 11:16 (821 dage siden) @ Rørvig Station
redigeret af Per Holm, 24/1 2022, 12:05

Der vises ingen hastighedsnedsættelser i DMI'et på S-tog. Køreplanen er bare tilrettet til det "fantastiske" CBTC-system, der nu også er udrullet i det centale afsnit.

DMI'et - hvad er det?

Driver-Machine Interface

Det er der signalgivningen vises.

Den lavere hastighed er nok bare noget slæk/buffer der for en sikkerheds skyld er lagt ind i køreplanen og som ved næste køreplanskifte, når CBTC er fuldt udrullet, forsvinder


Fra ORS-21-3 p. 30:

DMI (Driver-Machine Interface) er lokomotivførerens interface til det mobile togkontrolanlæg. DMI´et er placeret i lokomotivførerens førerrum med henblik på at sikre kommunikationen mellem det mobile togkontrolanlæg og lokomotivføreren. DMI´et viser i hvilken grad toget er overvåget og dermed hvordan det skal fremføres og desuden vises togets hastighed, om toget er komplet , køreplan og togets øvrige tilstand. DMI´et giver lokomotivføreren de nødvendige oplysninger der skal til, for at kunne køre overvåget kørsel.

DMI´et vil ikke vise nogen kørtilladelser så længe toget ikke er overvåget.

--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak