Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S23, evt. S22 (Generelt)

af steenth, mandag 24. januar, 2022, 14:20 (156 dage siden) @ Per Holm

Der kommer justeringer af minuttal til december, så man udnytte at der er CBTC på alle strækninger, så man kan fjerne tillæg for skift imellem HTK og CBTC. Forskellen i køretid imellem linjer kan være placering af buffertid og lidt afrunding. For køreplanen på CBTC er lagt efter sekunder.


Har du nogen idé om disse justeringer betyder at køretiden bliver sat ned til niveauet før CBTC?

P.t. ved jeg ikke noget hvor langt de er kommet med arbejdet, få at komme ned til det gamle niveau. For vidt jeg husker, så har de flere tiltag, som kommer enkeltvis for at kunne se, hvordan de virker i praksis.


Det må være beslutningsgrundlaget fra 2017-september "Hastighedsopgradering af S-banen" hvori der foruden ombygningen af Herlev omtales 16/17 mindre hastighedsknaster som forholdsvis billigt kan "høvles af".

Det er vedtaget og de udføres løbende, når der er andre sporarbejder igang, som passer til det. Så der er ikke noget som kan ses i S22 eller S23. Der udover der også et par hastighedsopgraderinger på Nordbanen, giver noget, hvor den nord for Holte blev udnyttet fra da CBTC blev taget i brug. Der er også en hastighedsopgradering imellem Jægersborg og Holte, som først udnyttes, når systemet får en større opdatering.

Et minut hist og et minut pist bliver lige pludselig til en stamme i "overskud" som så kan benyttes til noget andet fornuftigt.

DSB nøjes med at få kortere køretider. Det at få rejsende hurtigere frem betyder meget samfundsøkonomisk, når er der mange af dem.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail

Danske privatbaner

Læs historien om:
Vejle - Give Jernbane

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak