Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mere fragt på bane i DK (og EU) ved at kigge på Schweiz? (Generelt)

af TWB, 27/1 2022, 00:51 (792 dage siden) @ bjergged

Hvis du ikke gider at læse mine indlæg, kan du så i det mindste ikke lade være med at svare på dem?

De indlæg hvor du vil have de gamle roebaner tilbage. Det kan vist ikke misforståes hvad du mener!!!


Det er da kun hvis du ikke læser hvad jeg skriver.

Som jeg skrev tidligere i tråden:

Derfor kunne man af og til godt ønske sig en moderne udgave af roetoget tilbage – en 2-3 opsamlingssteder strategisk placeret ifht. de eksisterende baner. Men ja, økonomien er ikke til det, som tingene er nu.


Det kan da på ingen måde læses som om at jeg foreslår at man skulle lave roebaner som i gamle dage.

Igen tager du fejl. Måske skulle du holde dig til at tale om ting, du faktisk har sat dig ind i?

Eller du måske forstod at der er forskel på dit Alpeland og flade Danmark!


En fin stråmand. Der er sgu da ingen der siger at der ikke er forskel. Så lad dog være med at bringe Schweiz ind i diskussionen, hvis du ikke gider at sætte dig ind i emnet.

Her en historie fra 2020, hvor Trans Rail AG kørte 200 tog med sukkerroer: https://www.bahnonline.ch/5871/trans-rail-zuckerrueben-kampagne-2020-und-ausblick-auf-2...

Så du kendte godt svaret selv på dit spørgsmål.


Ja, og i dit forsøg på at spille karl smart, bragte du et fremragende eksempel på moderne brug af roebaner ind i diskussionen. Tak, jeg kunne ikke have demonstreret min pointe bedre selv.

Men uanset dine tanker og ideer kan vi ikke bruge dem til meget i Danmark.
Vi må nok erkende at vores bankverden ikke er på højde med Alpelandets til at tiltrække og gemme penge fra lyssky personer, firmaer m.v så vi får aldrig råd til at pastre landet til med jernbaneskinner.

Så løsninger som er enklere og især billigere holdervi os til.

--
Søgaard Trinbræt

[Besvarer ikke indlæg hvor pågældende ikke kan holde en god tone!]

låst
935 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak