Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nedlæggelse af flere AM-signaler mellem Vojens-Tinglev (Generelt)

af steenth, 18/2 2022, 00:00 (797 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Er der mon nogle der kan supplere omkring dette?


Angiveligt skulle det dreje sig om mangel på reservedele, men det virker lidt besynderligt at man ikke kan bruge komponenter fra de signaler man alligevel ikke bruger længere de steder hvor man i dag kører på ETCS og CBTC. På TIB-strækning 6 burde man også få et antal nyere AM-signaler i overtal sidst på året.

Efter hvad jeg kan se i oversigten over linjeblokke på blokposten, så bruger Vojens-Tinglev en anden type end København-Ringsted, som kun bruges få steder. København-Ringsted bruger en anden type, som er nem at bygge..

Lange blokke og godstog er noget rod, hvilket man ser på TIB 6. Det virker lidt som om Banedanmark er lidt i krise og har en strategi om at planlægge nye tiltag unden at tage hensyn til driften...

Jeg kan se på Ringsted-Næstved er bloklængden kortere på den nye linjeblok.... Men jeg synes også de er lange blokke på den nye bane.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRailDSB MZ1411 1

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak