Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

STRÆKNINGER VI ELEKTRIFICERER HOLBÆK-KALUNDBORG (Generelt)

af krabsen, 8/3 2022, 17:50 (772 dage siden) @ KKLD

Passagerne på Kalundborgbanen bliver vel befordret med dobbeltdækkervogne i fremtiden og ikke Coradia Stream?


Nu er der jo et begrænset antal dobbeltdækkervogne så mit gæt er at hurtigtogene til Kalundborg og Nykøbing F kommer til at køre med Coradia Stream fordi de har højere topfart, færre døre og færre siddepladser end dobbeltdækkerne. Det giver ikke mening at slæbe 6 æsker til Kalundborg hvis der kun er 100 passagerer.

Men det kommer også an på om man vil have S-tog på Kystbanen eller ej.


Hvordan relaterer dette sig til S-tog på Kystbanen?

Frigivelse af materiel, f.eks.?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
DSB MO1861
Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak