Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fordele og ulemper ved S-tog (Generelt)

af Nicolai12, 9/3 2022, 13:37 (751 dage siden) @ anho
redigeret af Nicolai12, 9/3 2022, 13:57

Jeg kan klart se flere ulemper end fordele ved s-togs drift på kystbanen.
S-togene får nye tog fra 2029 og det bliver jo førerløse S-tog.
Men ingen ved sådan rigtigt hvordan togene bliver og hvor en god rettidighed de kommer til at køre med.
Nu skal vi jo tænkte på der ikke findes nogle systemer i verden hvor man kører på så lange strækninger med førerløse tog.
Jeg har talt med flere kilder som siger det kommer til at koste kassen hvis man ombygger kystbanen til S-togs drift samtidig med at strækningen lukkes ned i omkring 1 års tid og det gør bare at mange af passagererne desværre forsvinder.

Hvem siger overhovedet det bliver en succes med førerløse s-tog?
Det kunne sagnets blive en ny IC4 skandale.

Nu kan man jo ikke skyde skylden på kystbanen har kørt så elendigt her i januar måned.
Banedanmark har haft problemer med sporerne i januar måned så man eksempelvis måtte køre med langsom hastighed på cirka 4 kilometer af strækningen og det har så gjort der er kommet en hel del forsinkelser.

Jeg tror mere på løsningen i fremtiden på kystbanen med det nye materiel coradia stream som DSB får her i 2024 sammen med Dobbeltdækkervognene.
Begge af disse tog har nogen virkelig gode egenskaber til at komme hurtigt op i fart samtidig med at de kan tage rigtig mange passagerer på en gang.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak