Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fordele og ulemper ved S-tog (Generelt)

af larsht, 11/3 2022, 00:12 (776 dage siden) @ andersj

Har du overhovedet læst den tråd du kommenterer på? Vi har jo allerede været hele den diskussion igennem.

Hvis man ombygger 80 meter af hver perron først, så skifter til S-tog, og derefter hæver de resterende 150 meter, kan det godt løbe rundt. De 150 meter giver mulighed for 5-vogns dobbeltdækkertog, og de 80 meter giver mulighed for et SA-sæt - og i 10-minuttersdrift kan det nok godt klare Kystbanens passagermængde, omend det bliver lidt trangt indtil resten af perronen er blevet hævet.


Ellers er der vel også forskellige løsninger der kan tages i brug.

  • Nogle stationer kan få togbusser uden de helt store konsekvenser (Skodsborg+Vedbæk).
  • I Rungsted Kyst, Nivå og Snekkersten har man tre perronspor, så man til nøds kan afvikle trafikken fra et eller to spor.
  • Man kan benytte et stillads til at sikre højde på en del af perronen, mens resten ombygges. Måske kan stilladset endda stå et andet sted end den eksisterende perron under ombygningen.

Du bliver nok lige nødt til at lave en fintælling på Snekkersten ;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak