Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fordele og ulemper ved S-tog (Generelt)

af andersj, Aalborg, 12/3 2022, 23:00 (768 dage siden) @ tgsen


Med 'ny' mente jeg en der afløser og fortrænger de eksisterende standarder, ikke en ekstra og supplerende en; dvs rullende materiel skulle også have 76 cm.


Men så åbner du op for en helt ny hvepserede med at alle perroner på S-banen inkl. Kystbanen skal ombygges

Ja.

OG der skal anskaffes "trappetog" da man ikke kan have et jævnt gulv igennem toget i 76 cm højde.

Er det sikkert?
Under alle omstændigheder et jævnere gulv end et ved 55 cm perronhøjde.

Hvis du skal have jævnt gulv og 76 cm så er der kun Talgo der kan leverer.

Umiddelbart vil jeg mene at 55 cm er bedre end 76 cm da det giver mulighed for niveaufri indstigning i dobbeltdækkere. 76 cm kan godt lade sig gøre i dobbeltdækkertog, men man får bare en stejl rampe inde i toget som flere gange er blevet stærkt kritiseret af handicaporganisationer i Schweiz og Tyskland (Bombardier TWINDEXX Swiss Express til SBB og Stadler KISS til NAH.SH)

Siemens Mireo togene er desuden alle bygget med en gulvhøjde på 55 cm og har en indvendig rampe op til indstigningsområdet på togsæt leveret med indstigning i 76 cm højde. På Alstom Coradia Continental er det derimod omvendt.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak