Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kb Servicetavle "M 18 Knudepunkt (Fælles transportform)" (Generelt)

af re20000, 21/3 2022, 18:54 (738 dage siden) @ Per Holm

Sikke et humør du er i :-)


Uden at skulle anstrenge mig særlig meget kan jeg godt følge hans synspunkt.

Bekendtgørelse om Vejafmærkning er just blevet tilføjet et større repertoire af servicetavler som dublerer eller erstatter afmærkning som transportvirksomhederne i forvejen har investeret i.

Jeg kunne godt have peget på mere passagervenlige måder at anvende de samme penge på.

Den samme gælder trafikken ude på vejene. Indtil for nogle år siden stod der hvide plasticpæle med reflekser på langs vejene til at navigere efter. Der opstod for få år siden en ny sport for traktorførere indenfor landbruget og vejrabatvedligeholdelsen, der gik ud på at ramme de hvide pæle så de enten lagde sig ned (1 point) eller helt forsvandt (2 point). For at bilisterne ikke skal fare vild har man nu stillet en masse overflødige skilte med hastighedsbegrænsninger i flæng for motorcykler med påhængsmotor, busser med sidevogn og andre eksotika op som man kan navigere efter i stedet for plasticpælene. De er selvfølgelig mere holdbare end plasticpælene men desværre også både dyrere og farligere at ramme, hvilket er med til at skille fårene fra bukkene..?

God får!årsaften

Nold


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak