Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sporvogn i Köbenhavn? (Trafikpolitik)

af Ulrik Ernst, 27/6 2011, 11:09 (4679 dage siden) @ Hedegaard

Når det gælder offentlig transport, så har danskerne af en eller anden grund en fobi overfor alt hvad der kan spores mere end 10 år tilbage.
Lokomotiver og togvogne? Det er gammeldags! usser med højt gulv? Det er gammeldags! Sporvogne? ALT for gammeldags!

Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har måtte tage mig selv i ikke at grine, når jeg har mødt danskere i udlandet, som har stået og pralet af, at "Sådan noget gammeldags noget har vi ikke længere. Utroligt at de ikke er lige så langt fremme som os!"
I et af tilfældende var der tale om sporvognsnettet i Wien, hvor en anden dansk turist talte om hvorfor man ikke erstattede det "ældgamle" bras med A-busser i stedet.

Og et andet tilfælde var en tur med et tjekkisk EC-tog, hvor der lev talt højlydt om at "de kørte stadig med de samme vogne som under 2. verdenskrig" og "synd at de ikke har fine IC3-tog ligesom os"
Vognene var faktisk en hel del NYERE end IC3.

Vi er sgu nogle sjove nogle =)

Haha ja "vi" er sk. så kloge her i Danmark vi skal altid opfinde den dybe tallerken igen på området med den offentlige transport :-D:-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Der kommer altid en sporvogn

Der kommer altid en sporvogn. Pris 310 kr.

Læs mere
DSB MY1112Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak