Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC4 status på sydbanen idag: (Jernbanen i dag)

af Jesper Frichs J., 20/7 2011, 18:42 (4663 dage siden) @ Morten Beck

Hej Morten, du har helt ret man kan ikke sammenlignemotorer i et tog og i en bil.. Tog Kører omdr. i mere jævnt tempo tilpasset belastningen pr. Niveau. :) Mens den i en industri maskine/bil/bus hele tiden kører op og ned fordi trafikken ændre sig. Men Sliddet bliver meget mindre på en tog motor end på en bil vel og mærket hvor meget bilen bliver brugt.. Iveco Motorer.. Ja.. Har hørt meget om dem.. De har ryg for at når de kører forstærkt brænder stempelringe af.. eller lejer.. Jeg tror det kan blive sjovt at se hvad der sker med dem når de er slidt til! ;) MAN diesel er for midt ved kommende sammen mes Scania og Volvo mere min smag! Men tror at det er deutz eller MAN når det kommer til tog. Volvo motorerne i busser kan drille det er ofte jeg ser en 500S med katastrofe blink i midt område.. De har det ikke godt.. Så vil de ikke starter så køre de ujævnt osv.. En jeg kender der kører bus ved gilleleje siger det ikke var verdens bedste motor.. Men Alle firmaer kan lave en bommert også dem med de gode ry! :) Forsat god sommerferie. :)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak