Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

AM-stationer på enkeltsporede strækninger vest for Storebælt (Jernbanen i dag)

af L.H. Jensen, 24/10 2011, 23:50 (4561 dage siden) @ Svend

Det overrasker mig at der skulle have været et begreb der hedder AM stationer, i SR indtil for ca. 10 år siden, jeg er aldrig stødt på det i den tid jeg har været ved banen, så vidt jeg ved er der to begreber.: "den frie bane" og "stationer" Stationer defineres ved at have et indkørselssignal og AM signaler findes ikke på stationer......


Muligvis kan der være sket en sprogmæssig forveksling med begrebet "VM-stationer" (som jo af gode grunde kun findes/fandtes på dobbeltsporede strækninger), se
http://www.lundsten.dk/dk_signaling/sign_lex/lex/lex_v.htm

God aften igen!

Ja, der kan man se, hukommelsen er nok ikke, hvad den har været, men det var da noget med "mellemblok" ;-)

Det er selvfølgelig "VM-stationer", jeg har beskrevet - og ment.
Men ellers skulle det hele skam passe. Og det ændrer ikke ved, at det, som denne tråd startede med spørgsmål om, blot er AM-signaler (ikke -stationer), hvoraf nogle oven i købet end ikke har nogen reel mellemblokfunktion jfr. JE's indlæg.

Og selvfølgelig var VM-stationer ikke "stationer", men hørte til den fri bane; jeg bemærkede bare, at de var tidligere togfølgestationer, altså før fjernstyringen ...

vh
LH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak