Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Maksimal togvægt på Storestrømbroen (Trafikpolitik)

af Svend, 7/11 2011, 11:12 (4553 dage siden) @ BlackThorneDK

De fleste af dem er jo mindre baner, jeg så meget hellere at der blev kørt tog på dæmningen mellem Viborg og Herning.
Der er flere gode grunde til en bane netop her. To større regionsbyer med sygehuse der vidst ikke lige foreløbigt bliver nedlagt.
Flere uddannelsesinstitutioner. Karup lufthavn (måske med shuttlebus fra Kølvrå) og flyvestationen (med værnepligtige så længe det varer?).

Nu håber jeg, at du bemærkede min lille smiley ;-)

Ingen af jernbanerne på min liste ville have en chanche for at overleve - nu som dengang. Vær i stedet glad for de X-busser der kører mellem Viborg og Herning på 52 minutter.

Skal der bygges nye jernbaner i dag, skal det være omkring de store by- eller trafikcentre. En ny og hurtig bane (ikke letbane) mellem Aarhus og Silkeborg og måske en baneforbindelse til Billund lufthavn kan være nogle af idéerne. For ikke at tale om en ny højhastighedsstrækning mellem Odense og Aarhus. Der er der nok mere musik i - og politisk tilslutning til.

Nå, men vi fik vist bevæget os en del væk fra emnet Maksimal togvægt på Storstrømsbroen - og så endda i det jernbanehistoriske forum :-P

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak