Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvor er vi så nu (løsningen) ???

af Niels Munch, 21/11 2010, 17:47 (4903 dage siden) @ jimmy

Hovsa.
Jeg glemte helt at spørge om det har noget at gøre med disse billeder det du tænker på angående MX 1027.

Billederne er nogen jeg har fået tilsendt for lang tid siden af en god ven, så det er ikke mine men han er inforstået med at jeg viser dem her.

Ja, "hovsa"!

Stedet er naturligvis her:

[image]
Vemb Station, VLTJ tog 22 (YBM 12) og DSB tog 654 (Cls-Mo) 30.07.1980 (nm).

Ja, kære Jimmy, det er da udmærket, at "din gode ven" er indforstået med, at du viser billederne her. Men har du sikret dig, om han overhovedet har rettighederne dertil???

De facto har jeg ophavsretten til billederne, og det fremgår da også ganske tydeligt af det forum, hvori jeg i sin tid skrev beretningen om mine oplevelser i Vemb den 9. marts 1981, se venligst her: Drehscheibe-Online.

Min gode ven Steen Larsen skrev den 18. november 2010 her i forum: "Ja desvaerre er der ikke ret mange fotografer (bortset fra EVP, GWC og NM) der viser billeder ..... frit og kvit paa nettet. Der er nok en del der sidder inde med gode optagelser fra isaer 60erne men man skal desvaerre koebe deres boeger for at faa adgang til billederne."

Jeg har hidtil haft den holdning, at mine billeder er til bedre gavn i et forum som dette, end de er dybt i min skuffe. Jeg har også hidtil oplevet, at hobbykolleger sædvanligvis respekterer min lovbeskyttede ophavsret til billederne, hvorfor jeg selvfølgelig efter konkret forespørgsel har meddelt min accept af, at billederne viderebringes, blot jeg krediteres for dem. Det er "god netikette".

Når jeg så bliver præsenteret for, at "din gode ven er indforstået med, at du viser billederne her", og denne gode ven ikke i dette tilfælde er mig, så er det, at jeg begynder at overveje, om ikke mine billeder skulle blive i skuffen og så være forbeholdt de udgivere af trykt litteratur, som jeg i tidens løb med stor tilfredshed har samarbejdet med.

Jeg har et par gange "råbt op", når der her i forum er vist billeder, som indlægsskribenten tydeligvis ikke har haft rettighederne til. I sidste ende kan sådanne "billedtyverier og -hælerier" også ramme vor kære webmaster, der i den egenskab faktisk er "ansvarshavende redaktør" af dette hans forum.....

Jernbanens forum er nyt, og det har åbenlyst været savnet blandt danske jernbaneintersserede. Derfor vover jeg disse linier nu i det bedste håb, at forum kan fortsætte med et indhold af en vis lødighed og i øvrigt være et sted, hvor man kan opleve deltagerne udvise "god netikette".

Udfaldet af den (forhåbentlig) følgende diskussion vil være medvirkende til mit valg af, hvorvidt jeg vil ønske at offentliggøre flere billeder på nettet.

I den bedste mening
Niels Munch


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Jernbanebøger

Nærumbanen 1900-2000

Nærumbanen 1900-2000. Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak