Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvilke lok (Smalspor) (Generelt)

af Bent, 13/11 2011, 14:14 (4541 dage siden) @ Carsten

Hej.

Jeg er ikke helt klar over, hvordan forummet virker og hvem jeg egentlig svarer.

Det er rigtigt, at de ene lokomotiv er et Henschel, og de to ubekendte fotos er næppe fra Langelandsbanens anlæg. I hvert fald det ene er fra en kalkbane, og vel at mærke en med kassetipvogne, og således ikke fakse. Det første, jeg vil tjekke, når jeg igen er hjemme ved arkivet, er Kalkbanen å Mors fra Erslev, men vent nu med at skrive noget, det oplysningen er tjekket. Fotoene fra Rudkøbing foresvæver det mig, at jeg har set før. Derfor vil jeg umiddelbart også tro, at de kan bestemmes - måske endog jeg kan, men først når jeg er hjemme igen i mit arkiv. En af deltagerne har her også ret: Det ene lokomotiv er et Hanomag, men desværre ligner de tre nævnte fra Jens Merte alle hinanden, og hvad endnu værre er, der var mindst en halv snes byggeens Hannomag'er i Danmark.

Jeg vender tilbage, når jeg om en god uges tid er hjemme.

Med venlig hilsen

Bent


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab

Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.

Læs mere
Svenska-lok

Jernbanebøger

Østbanen 1879-2004

Østbanen 1879-2004. Pris 330 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak