Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bevarede skinnebusser

af martin, 24/11 2010, 19:45 (4894 dage siden) @ ronold

Hej Alle
Jeg er ny her inden men kommer fra Skælskør og vil lige bidrage med en kort opdatering på busserne dernede.
Rumpegeden er MEGET MEGET ringe det er kun et spøgsmål om hvonår der kommer en kraftig storm så er den ikke højere end hjulene.
Vi har iøvrigt i skælskør troet det var OHJ Sp 240 vi havde men det kan godt være vi har taget fejl.
Rumpegeden er sammen med AHTJ Sm 1 solgt til en privat person og forlader forhåbentlig Skælskør 3 december eller i starten af december for at blive kørt til c vk i kbh.
Det er hjælpevognen der skal hente den.
Sm 6 er stadig ikke pæn udvendig, der skal laves lidt rust arbejde i vognkassen og så skal den males.
Indvendig fremtræder den stadig hel og indtakt i rigtig flot stand så snart Vsvt få bygget deres hal i Høng flytter vores y tog derop til den mellem vogn der står deroppe og venter på det og så kommer Sm 6 ind, nede i Skælskør hvor den skal sættes i stand inden den kommer til Høng.
Og til ham "særlingen" med Sm 12 Kanonrespekt her fra sig til hvis vi kan hjælpe vi har jo haft meget SNNB blod i årene nede i Skælskør.
Den har iøvrigt gjort det meget godt Sm 12 for hvis jeg husker rigtig og det er ikke sikkert jeg gør så fik omstigningsklubben den fordi de ville bruge boogierne til en sporvogn og hugge resten op det nåede de heldigvis aldrig.
Mvh Martin


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak