Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Anvendelse af fotografier som andre har rettighederne til

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 26/11 2010, 09:09 (4892 dage siden) @ K:E Jørgensen

Jeg vil godt give et besyv med vedr brug af andres foto.

Jeg har haft et reklamefoto "lånt" efter et par klager blev sagen næsten
sendt til hans advokat.

Så jeg lægger ikke gamle fotos ud, kommer de i en bog får man lidt for det og
har ikke vrøvl med at de lånes.

Hr Munck har selv lånt et foto uden hans rettighed (larvefodskran) sagen blev løst
ved 2 breve til Tommy.

Hilsen Kjeld

Hej Kjeld
Jeg synes stadig ikke, at nogle enkelte tosser skal ødelægge det for alle os andre. Og du har heldigvis leveret mange spændende historiske billeder til Jernbanen.dk som jeg er helt sikker på, at vi er mange, der sætter stor pris på. Jeg håber naturligvis, at du vil fortsætte med at sende billeder i ny og næ (jeg sidder faktisk i dette øjeblik og er ved at redigere nogle af dine sjældne godsvognsbilleder).
At levere billeder til bogudgivelser er ingen garanti for at billederne ikke dukker op på nettet - en del rigtig gamle billeder på Jernbanen.dk er faktisk scannet fra forskellige bøger.
Og med hensyn til larvefodskranbilledet, så er jeg helt sikker på, at Niels ikke vidste, at du var fotografen; der stod vist endda et spørgsmålstegn under billedet.
På Jernbanen.dk er der utvivlsomt billeder med manglende eller forkert angivelse af fotografnavn men det skyldes udelukkende, at jeg ikke har været i besiddelse af de korrekte oplysninger, da billedet blev offentliggjort. Hver gang jeg bliver informeret om forkerte oplysninger på billederne, bliver de med det samme rettet.
Og nu vil jeg vende tilbage til PhotoShop og arbejde videre med søndagens billeder. :-)

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak