Seværdighed af Jernbanemateriel

af UTJ, fredag 10. september, 2010, 07:23 (3792 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]

Så er det blot at sammenligne med vognen i Bindeballe.


Der er ingen tvivl om at vognen i Bindeballe svarer overend med den øverste vogn i Gedser. Så mysteriet er opklaret. Der er intet nummer i pufferplanken, da der har siddet et stykke egetræ i stålprofilet ved pufferplanken som nummeret var mejslet i. Man skal jo huske på at DSB-nummeret ikke var noget medfødt og det er usandsynligt at vognen var født med et indstandset nummer, da vogne ikke fik den slags fra fabrikkernes side i 1880'erne (og især kun hvis man specificerede det i kontrakten....)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB

I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen