Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Store besparelser i DSB (Generelt)

af jiko, 3/2 2012, 14:18 (4465 dage siden) @ L.H. Jensen

Hej L.H.Jensen

Jeg kan kun give dig ret i din påstand. Unge mennesker ved ikke ret meget om vores lands geografi. Jeg er selv lokomotivfører ved DSB, og har prøvet mange gange især i Fredericia og Vejle. Man holder med et MR-tog, der står Struer i førerrummets sidevinduer, så kommer der nogle hen og spørger er det toget til Århus. Har tit passager med op mod Herning fra Vejle med IC-tog. Så viser det sig at de skulle til Horsens, Skanderborg eller Århus/Ålborg, jamen jeg troede det var denne vej...

Har forøvrigt selv prøvet her i Struer at stå i kø i en seven-elleven kiosk en lørdag eftermiddag, der var en hel kø. Kun en til at ekspedere kunder, der var selvføgelig en ældre dame der skulle til Roskilde og videre med bus. Denne unge ekspedient var helt rundt på taget han anede dårlig nok hvor Roskilde lå henne, hjælp siger jeg bare...

Det skal dog lige siges at det ikke kun er de unge menneskers skyld alene, folkeskolen har også en stor del af skylden. Min bror er skolelære og han har fortalt mig at man lære ikke ret meget Danmarks-geografi mere i skolen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak