Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

7-11 fakta (Generelt)

af Hedegaard, 3/2 2012, 22:40 (4463 dage siden) @ Henrik Hansen

DSB er stort set gået væk fra de ambitiøse tider, hvor man gerne ville gøre toget til et attraktivt alternativ til flyet.
I dag er togtrafikken blot blevet et produkt, som skal malkes så meget som muligt på bekostning af service og komfort.
Det skulle ikke overraske mig, hvis man i fremtiden beslutter sig for at udskifte sofaerne i IC-togene med smalle bussæder, så man kan klemme så mange rejsende sammen som overhovedet muligt.

Derudover er de "kloge hoveder" i DSB vildt opsat på at gøre virksomheden "trendy", hvilket i mine øjne kun har skadet dens omdømme.
Man føler en kæmpe ligegyldighed pakket ind i en masse fine brands og slogans.
Især for internationale rejsende er det ofte en katastrofe, da informationer ikke gives korrekt eller slet ikke er synlige. Bare tag det store kaos i forbindelse med storstrømsbroen, hvor der stort set ikke blev givet information på engelsk.

Det er et helt andet billede du ser når du tager til f.eks Tyskland, hvor DBAG tager deres opgaver dybt seriøse. De kører virksomheden som det den er: en servicevirksomhed.
Det smitter også af på pendlerne.
Det er altid en fornøjelse at rejse sammen med tyskere, da de er fuldkommen inde i alt når det gælder køreplaner, skift mm.
Det er ikke unormalt at høre: "Jeg skal med Regionaltog nummer 16483, så jeg kan nå InterCity nummer 1520 mod..." osv
Det siger lidt om et land, hvor der gøres meget ud af korrekte og uddybende informationer.
Herhjemme er folk allerede stået af, hvis de skal skifte hele 2 gange undervejs.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak