Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

SERVICE (Generelt)

af Ulrich Albrechtsen @, Thisted Station, 4/2 2012, 21:42 (4436 dage siden) @ Willie Garvin

Hej Willie, og øvrige forum...

Ja, det er med bedrøvelse at se Statsbanerne lukke gradvist mere, og mere ned for aktiviteterne i Kongeriget. Men du rammer et vigtigt nøgleord i dit indlæg, nemlig: SERVICE...

Lidt tanker fra vores Dagligdag på Thybanen:
Som daglig leder af Thisted station, ser jeg og mine kollegaer måbende til hvordan tingene udvikler sig. Vores åbningstider er gradvist blevet forlænget og vi har flere gange måtte udvide i personalestaben. Vi har åbent alle 7 dage: Man - Fre: 06.45 - 17.30, Lø: 06.45 - 13.45, Sø: 10.30 - 18.00... Vi har en velfungerende kiosk, der også sagtens kan klare sig plus vi har et godt samarbejde... Vi sælger Internationale billetter til hele kontinentet, og samtlige medarbejdere er uddannet til at kunne håndtere disse opgaver... Vi har samtlige Køreplaner på tryk til ALLE Danske jernbaner + nord for Hamborg. Det er vigtigt i en tid hvor konkurrenten mener at disse (med tiden) skal udfases fuldstændigt. Ja, vi hører ligefrem fra vores kollegaer at andre køreplaner end statsbanernes ikke må forefindes på hylderne !!!

Vi var meget nervøse for ledelsens holdning (Arrivas) da man så de første Kort&Godt butikker, og 7-Eleven´er. Man kunne jo godt tænke sig at de blev forledt på de samme tanker. Men en stor lettelse var det, da ledelsen meldte klart ud at det IKKE var ledelsens holdning at følge i samme spor ! Som Direktøren benævnte det, var et gammelt udtryk der hedder: Skomager, bliv ved din læst... - Nok ikke et dårligt råd at følge !!!

Desuden opretholder Arriva 2 Agentsalg i Thy, for egen regning. Agentsalgene her kommer også kontinuerligt på kurser i billetsalg, kundehåndtering, jernbanegeografi. o.s.v.. Agentsalgene er kører fint økonomisk rundt ligeså...

Jeg kan undre mig over konkurrentens måde at løse tingene på. Jeg er desværre nød til at tilstå at vores fælles passagerer strømmer til Arriva, og hungerer efter det lille nøgleord: SERVICE...

Det er mig en gåde at politikerne i traditionelt "DSB-Land" tager sig til takke med betjeningen på deres lokale banegård. Eller som en fast pendler udtrykte det: "Det er da underligt at man i landets 4. største by (Aalborg) ikke har midler til at opertholde et ansændigt serviceniveau på banegården, men Thisted som er nr. 50 på listen, udvider ???"... Man skal jo være ydmyg og diplomatisk, - men hun havde så evigt ret !!!

Det beviser blot at DET KAN BETALES SIG at opretholde et anstændigt serviceniveau. Thybanen er for opadgående, og jeg kan godt røbe den hemmelighed at min kollegaer alle sammen bekræfter at mange af passagerne vælger at benytte Arriva i stedet for 7-Eleven.

En sidste kommentar skulle være som der også har stået i nogle af de tidligere indlæg: Husk ikke at give
mine dygtige kollegaer ved DSB skylden. De kæmper hver dag for at tingene skal hænge sammen, under urimelige vilkår. Det samme gælder ungarbejderen i 7-eleven ! - Hun ved ikke bedre. - Hun har ikke fået andet lært! Hun skal både sælge hotdogs, og sælge billetter til Bornholm !

Nej, Statsbanernes slipsedrenge burde skamme sig over at have glemt hvad ordenlig og anstændig kundebetjening består af !!! = Personlig betjening.

Det skal siges at jeg tidligere har være salgsmedarbejder i DSB og af samme grund valgte at forlade firmaet ! Det handler om at kunne se sig selv i øjnene !!!

Velkommen på Arriva´s billetkontorer !

De bedste hilsner

- Ulrich, Stationsleder Thisted


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


HectorrailSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak