Forspandskoersel med GM lokomotiver, lidt uddybning
Du har så eveig ret! Læs nedenunder!!
Det du og andre taler om er den tekniske forspand som kan findes i diverse Maskinplaner/Lokomotivmateriellets anvendelse og hvad de nu har været kaldt. Her kunne der være planlagt indenfor en given periode (f.eks. ved ekstraordinære eftersyn, flere nedbrud eller hvad ved jeg) eller maksimalt en køreplan delperiode frem. Men her taler vi om tekniske og/eller driftsmæssige årsager til at sætte endnu en maskine for et tog. Den er ikke nødvendig for togets fremførsel, men praktisk for at få en maskine fra x til y. Eller det kunne være at samkøre to tog indtil det skulle deles og køre i hver sin retning. Og ja, det var jo opført i diverse planer, ellers kunne det jo ikke gennemføres.
Håber med dette at have forklaret mig m.h.t. forskellen mellem Forspand og teknisk/driftsmæssig anvendelse af flere maskiner foran et tog (selvom alt nu bliver kaldt forspand) .
--
Steffen Dresler