Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB MY 1101, snereserve

af Filip Gram, 5/12 2010, 16:11 (4863 dage siden) @ peu76

" I øvrigt tror jeg roligt du kan regne med at turene giver overskud, der er vel ingen der kan forestille sig at museumstog rent faktisk bruger penge på at få lov at køre de kommercielle ture de køre...?"


Selvfølgelig giver turene da overskud men da Museumstog ikke har de samme udgifter som de andre selskaber kan de underbyde andre med statsstøtte...

Du modsiger dig selv... Hvis museumstog benytter sig af deres tilskud til at gennemføre turen ("ikke har de samme udgifter som de andre selskaber") giver turen kun overskud i kraft at tilskuddet. Ergo bruger de faktisk penge på at køre turen, for de ville få tilskuddet alligevel, men ville ikke have udgifterne...
Så hvis du giver mig ret i at turene giver overskud, erkender du også at de ikke bruger tilskuddet til turene...

""Deres maskiner har de fået forærende af DSB, ligeledes deres Lokomotivførere."(citat dig) hvad mener du så med at deres lokomotivfører er "forærende" af DSB, hvis ikke du mener de er gratis???"


Deres lokomotivfører er uddannet og bliver løbene videreuddannet af DSB, og hvis jeg ikke tager helt fejl er der 3 stk LKF fastansat ved Museet og det er ikke helt gratis at holde lokomotivførere "igang"..

Det er sådan set korrekt og det er nok her du har noget at holde en sag i, hvis du da agter at gå så langt.
Der bruges i øvrigt også lokomotivførere andre steder fra...

Det bliver først helt galt hvis det viser sig at DSB også aflønner dem...

Jep, hvilket heller ikke, direkte, er tilfældet. Indirekte ved at de DSB-ansatte selvfølgelig får løn af DSB, men fra museets lønpost.

/Filip


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak