Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forspandskoersel med GM lokomotiver, lidt uddybning

af Steff, 5/12 2010, 17:37 (4884 dage siden) @ LKW

Kære LKW!

Jeg er bange for at jeg ikke kan trænge igennem med at forklare, at DSB som princip ikke ønskede at planlægge for forspand af økonomiske- og personelmæssige årsager. Dyrt og økonomisk uforsvarligt. Men at man kunne blive nødt til det, ja - f.eks. IC på Thybanen og muligvis et par andre steder også. De andre forekomster på anvendelse af flere lokomotiver i samme tog var en teknikalitet for at befordre et lokomotiv fra x til y i et tog og spare personale og tid. Ellers skulle maskinen jo køre tom med minimum en Lkf og man skulle bruge en kanal. Om så det har været planlagt i halve eller hele år ændre jo ikke noget ved dette, OK?
Så der er IKKE ændret noget i mit indlæg/forklaring, jeg prøvede bare at uddybe forskellen mellem anvendelsen af en ekstra maskine for f.eks. at holde tid (Forspand) eller transport af et lokomotiv i et tog for at spare ressourcer og tid. Så hvis du stadig er utilfreds med mit svar må jeg vel bare konstatere, at jeg ikke er dygtig nok til at forklare og ikke kan ”pixi-bog” udforme samme:-( .

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak