Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Limfjordsbroen påsejlet - jernbanetrafikken indstillet ½ år (Generelt)

af Svend, 29/3 2012, 07:04 (4405 dage siden) @ BlackThorneDK
redigeret af Svend, 29/3 2012, 07:22

Det er åbenbart ikke så simpelt i 2012. BaneDanmark mener at der kan gå op til et halvt år... :(
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/03/29/032228.htm

Jeg gad nok vide om der er strandet materiel nord for broen, som er nødvendigt for den almindelige trafik i resten af landet.
I modsætning til Storestrømsbroen, kan man vel her læsse materiellet på en blokvogn og trille det gennem tunellen, da der nok ikke er tale om overnattende ME lokomotiver i Frederikshavn?

Se også:

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/28/4110167/3/et-halvt-%E5r-til-togene-k%F8rer-normalt

Mon ikke der befinder sig IC3-materiel nord for Limfjorden? Om det er dette eller andet materiel, der skal klare det næste halve års isolation, er der nok en del der får formiddagen til at gå med. Men et kvalificeret gæt kunne være, at nogle MR-tog får lov til at trække læsset. Om udvekslingen sker via landevej eller Frederikshavn-Göteborg, får vi nok at høre snarest.

Skibets/rederiets forsikringselskab hiver sig nok i håret. Det bliver en noget dyr skade. For skibstrafikken bliver det også interessant at høre, hvor længe der går inden man har fjernet det ødelagte brofag - for det er vel det, der skal til?

Regler for sejlads:

http://www.danskehavnelods.dk/#HID=474
http://www.danskehavnelods.dk/#BID=7

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Stenlejerne på Sjællands Odde A/S
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S

Sjællands Odde består primært af sten og grus, som er ført dertil af skiftende havstrømme. I næsten 100 år blev disse materialer gravet ud, knust, sorteret og fragtet bort, og en 600 mm smalsporsbane med både damp- og diesellok spillede en vigtig rolle i et effektivt transportsystem.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak