Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Limfjordsbroen påsejlet - jernbanetrafikken indstillet (Generelt)

af jhcn, Århus, 29/3 2012, 19:11 (4404 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Situationen for fiskemelstoget er vel ikke så alarmerende. Strækningen mellem Ab og Fh var planlagt lukket fra 3. juni og ca. ½ år frem i tiden på grund af sporrenoveringen/sporombygningen. Toget kører maksimalt hver anden uge. Der er således tale om 2 måneder med 4 (fire) tog, der ikke kan køres via "Jernbanebroen over Limfjorden" (ikke som Banedanmark skriver i deres meddelelser "Limfjordsbroen" - her er der tale om vejbroen mellem Nørresundby og Aalborg).
4 tog fra eller til bør ikke betyde meget for fiskemelstransporten. Måske de bliver så glade for vejtransporten i perioden???

Det er jo selvfølgelig en god pointe, for jeg vil da blive ked af at skulle undvære synet af det godstog - og få flere lastbiler på den motorvej jeg selv kører på...
For en god ordens skyld vil jeg dog tilføje at det vist ikke maksimalt er hver anden uge toget kører. Jeg ser det i lige uger, og når der er gods nok kommer det såmænd også i de ulige uger.
Men jeg var slet ikke klar over at den planlagte lukning af sporet skulle strække sig over et halvt år. Så har man jo nok lavet en alternativ plan for det meste af perioden.

--
Henrik
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak