Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Limfjordsbroen påsejlet - jernbanetrafikken indstillet ½ år (Generelt)

af Anders Pedersen @, Mørke, 29/3 2012, 23:04 (4404 dage siden) @ Svend Jensen

Jaja, men det er jo enormt spændende, hvor lang tid det kommer til at tage! Mon ikke det var på tide at få lavet Limfjordstunnelen 2, nu med plads til tog. Vi kunne spare en bromand, der alligevel ikke holder øje med trafikken og samtidig forhindre flere påsejlinger. Det ville desuden gøre det noget mere attraktivt for godskunder i Nordjylland at bruge toget uden risikoen for flere påsejlinger. Jeg ved godt der kommer een og spørger mig og jeg mon ved hvad det koster og og jeg mon tror det er rentabelt. Nej jeg ved ikke hvad det ville koste.

Så skal det være Vestforbindelsen af den 3 Limfjords forbindelse, da Egholm løsningen giver en lille om vej til og fra Frederikshavn.
Men med en Tunnel ved Jernbanebroen slipper. man også for overkørslen ved Thistedvej

Men om det ser ud nu bliver en af løsninger nok først til virkelig en gang i fremtiden


Eftersom Broen er fra 1928 mener jeg man burde undersøge hvad en ny bro koster at sætte op.
Selve elementerne bygges vil færdige et sted og tranporteres ud på Fjorden.
Alternativt så bygger man 1 ny bro til biler og tog også skal vejbroen kun bruges til Busser og Cykler

Her er lidt mere nyt: http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/2/4110711/2/dsb%2Dbrodele%2Dp%E5%2Dlimfjordsbroen%...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U. Pris 460 kr.

Læs mere

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak