Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Limfjordsbroen påsejlet - jernbanetrafikken indstillet (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 30/3 2012, 19:06 (4403 dage siden) @ Morten Larsen

at PU'en senere er blevet fjernet.

Hvis dværgsignalerne siden er forsvundet, kunne det indikere at man i stedet har implementeret broens dækning i de tilstedeværende sikringsanlæg på nabostationerne som om broen var en "O" overkørsel. Formålet med O overkørsler er jo netop at undgå et et signal viser en kørtilladelse, mens et kontrolsignal lige i nærheden viser "overkørslen ikke sikret" - eller omvendt.


DV-signalerne på begge sider af Jernbanebroen over Limfjorden, eksisterer stadigvæk og er stadig i funktion.

Jeg retter lige mig selv: Det er naturligvis ikke et PU men et dværgsignal. Herudover: Når jeg skrev, at dværgsignalet senere er blevet fjernet, baserede det sig på et opslag i TIB (V), hvor dværgsignalet ikke er at se. Jeg betvivler naturligvis ikke Mortens information; men spøjst er det, idet dværgsignalerne syd og nord for Oddesundbroen fremgår af TIB - men altså ikke dværgsignalerne ved jernbanebroen over Limfjorden. Kan nogen diske op med en "fornuftig" forklaring?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak