Et billed af ældre dato, kulsiloanlægget på Gb

af Steff @, tirsdag 07. december, 2010, 14:46 (3294 dage siden) @ SFJ

Godaften Miles!

Den "bro" du ser bag P nr. 920 er ikke en bro i den forstand, men opkørselsrampen til det daværende meget store kuludleveringsanlæg på Mdt Gb.
Store kulvogne med bundtømning blev trykket op ad først en jordrampe og det sidste stykke på den del du ser på billedet til toppen af anlægget. Herefter styrtedes så kullene ned i siloerne.
Der var plads til (vistnok)tre lokomotiver ad gangen, hvor så tenderen blev fyldt med kul.
Vognene kunne trykkes op af både litra Hs som litra F.

Så svaret til dit sidste spørgsmål, nej der har aldrig kørt IC-tog.

Jeg skal nok finde lidt mere om anlægget senere.

Steff

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen