Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor fortsætter Lokalbanen ikke igennem Helsingør

af Poul Andersen @, 12/4 2012, 22:36 (4369 dage siden) @ Per Sørensen

Hej alle,
Siden vi skrev om emnet med om ikke det var muligt at køre videre igennem Helsingør Station ved kørsel fra f.eks. Hillerød til Hornbæk, er jeg begyndt at køre med fra Kvistgård til Højstrup.
Til spørgsmålet fra tidligere om ikke man burde køre igennmen, er svaret:
JO!!!!

Det lyder ellers nemt at skulle køre denne lille tur, men det er en øvelse, der kræver mindst 3 ting: togskift, en ekstremt god tid på 100m sprint, og samt en veludviklet evne til at tælle fra 1 til 10 for ikke at ryge i luften!
Hør her:
Jeg har fri kl. 16 i Kvistgård og har fin tid til at spadsere til stationen, hvor jeg kan bruge mit nye Rejsekort.
Toget kører kl.16:15 og skal ankomme i Helsingør kl.16:28. Der er Lokalbanekrydsning i Snekkersten og tæt trafik det sidste stykke fra Snekkersten til Helsingør, så lidt forsinkelse kan forekomme.
Ved Helsingørs indkørselssignal skal man altid holde lidt og det er ikke noget nyt; det har man gjort siden vi kørte med S-maskine og Cl!
Når toget er ved perron 1,spæner man ud og op over gangbroen i perronernes sydlige ende og der kan man så høre, at ringesignalerne for Lokalbanens tog henad Jernbanevej mod Grønnehave er begyndt, men man løber videre, for hvis føreren er flink bliver han jo holdende i 30 sekunder.
Det gør han ofte IKKE og så stå man rasende der, mens man ser måner og stjerner af udmattelse. Toget køre 4km/timen,(så hvis det var Cl vogne havde man kunne hoppe på)
Jeg har forsøgt at køre videre med bus mod mit hjem, men de tager ikke imod rejsekort, så der skal klippe på et kort.
Nu er tiden moden til at slå nogen ihjel eller gå over på Borgerkroen og få en øl og læse Helsingør Dagblad, mens man indvendigt formulerer et læserbrev, der aldrig vil blive optaget pga. over 1000 ukvemsord og eder...
Efter øllen tager man det næste tog og har nu præsteret en gennemsnitsfart på 9km/timen... Ros for at man kan have cyklen med, det er godt når vejret er til det.
Hilsen Ped (jeg kører skam stadig med Lokalbanen)

Prøv at fremsende dette til Lokalbanens ledelse i Hillerød.

Mvh.
Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak