Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kalenderlåge nr. 9

af Niels Munch, 9/12 2010, 10:34 (4859 dage siden) @ OJK37

Grønskolling - men du blev et engageret og flittigt medlem af DJK-arbejdsholdet i Klampenborg hos Sv. og Robert Jørgensen, Bjarne Jensen (der tjærede tag på HHGB A 1 med store armbevægelser medens han skingert fløjtede "Dybt i min drøm"), Niels "Bladan" Jensen m.fl., samt undertegnede, og hvor GDS C 40, ØSJS D 11 og KSB C 20 (m.fl.) blev istandsat til Museumsbanens første sæsoner. Malingen hentede vi hos Poul Adamsen i Gentofte.

I de privatbane-nedlæggelsesår gik meget interessant materiel vore næser forbi - på vej til huggeren. I de senere bølger lykkedes det dog at redde forskelligt; men indbyrdes rivalisering og fraktionering resulterede i en spredning af kræfterne på en måde, der stort set til i dag - overordnet set - har om ikke helt hindret så dog vanskeliggjort en målrettet, konsolideret og prioriteret bevaringsindsats.

Måske derfor tog min jernbaneinteresse den kurs, at jeg valgte at bruge kræfter på de overlevende privatbaner?

Blot lidt nostalgiske strøtanker fra togtossen, der blev "professionel"
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Billige jernbane T-shirts

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak