Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Limfjordsbroen påsejlet - åbnes for sejlads (Generelt)

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 24/4 2012, 20:58 (4356 dage siden) @ Michael Deichmann

Nu hvor klap og kontravægt er væk, indledes næste fase, nemlig indhentning af tilbud på ny klap. Her er Bane.dks pressemeddelelse herom.

For mig overraskende (iforhold til hvad jeg tidligere har ment) er, at den nye klap bliver ligesom den gamle, da men her har beregninger mm fra sidst. Det var jo netop det jeg brugte som "undskyldning" for Bane DK for at der skal gå så lang tid i forhold til sidst. Det lader til at forklaringen er at man vælger at lave licitationer på de enkelte opgaver.

Michael

Hej Michael

Ingeniørens hjemmeside skriver også lidt om det idag.
For mig at se er det en god løsning, for nu har den nittede konstruktion igennem 84 år bevist, hvad den dur til - når der ikke lige sejler skibe ind i den.
Det kunne i den forbindelse være interessant at vide, hvor mange tog, der mon er rumlet henover broen i alle de år, og hvor mange gange broklappen har været hævet og sænket - mon ikke at vi skal have fat i den store tabel ?.
Hvis nutidens "nittedrenge" ellers kan deres kram, så burde de nok kunne nitte noget sammen, der vil kunne holde mindst ligeså længe som de øvrige brofag fra 1928.
Vi får se hvem af de tre - Bladt Industries, E. Pihl & Søn, samt MT Højgaard - der får opgaven. Mon ikke at der ville være lidt prestige og nogle muligheder for god markedsføring ved at løse denne opgave til alles tilfredshed ?.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak