Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

E maskinen på Kystbanen

af Steff, 28/12 2010, 19:47 (4839 dage siden) @ Per Sørensen

Godaften!

P-maskinerne havde jo været på vej ud i godt et stykke tid og turen på ”Kysten” var faktisk en af (eller den) de sidste med dette litra. Tog 453 passede også godt til en P, da der kun blev holdt på Nørreport og Østerport og så gik det ellers i et stræk til Helsingør på en flad strækning, køretid Kh – Hg inkl. holdt de to steder 49 minutter. I princippet en reel køretid på lidt over 30 minutter!
1. Dc. havde i 1963 E-maskiner – undskyld udtrykket – i ”frøers mængde”, p.g.a. tilkomsten af flere og flere MX og MY, hvorfor en E passede godt til afløsning af en P i tog 455. Ved K63v var løbet ikke aktuelt mere og der var kommet MY/MX nok. Men E var dyr, så som reserve for MY eller MX på Kystbanen anvendtes normalt en S.
Jeg har ikke kendskab til andre E-ture senere, men det kan være en reserve, selvom denne jo normalt var en S.

Steff

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak