Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Presenningskur/-hus, copyright. (Generelt)

af Steff, 10/2 2013, 01:13 (4065 dage siden) @ h087

Go´aften!

Det var "bandeord" da lige......
Hvad andre har liggende og ligger ud på nettet er jeg da fuldstændig ligeglad med! Det er deres, en eventuel copyrightindehaver og webmasters problem - meget koldt formuleret. Sidstnævnte er nemlig ansvarlig for, hvad der er på hans "site".
Hvis jeg i tidernes morgen har lovet en person, at hans tegninger kun må vises et bestemt sted, her et tidsskrift, så overholder jeg det, også selvom vedkommende nu er afdød! Det gælder også hans billeder, men hér er der en anden aftale.
Som jeg skrev, jeg undersøger hvad der kan gøres for at efterkomme et ønske.
Hvad andre har af aftaler med samme nu afdøde person er mig fuldstændig i denne henseende uvedkommende.
Med hensyn til sidste afsnit i det jeg skrev, vil jeg være glad for at man LÆSER. For gentagelse skrev jeg, at det undrer mig bare i hvilket tempo og omfang tegninger sprøjtes ud, uden anden grund end det er scannet ind og at noget kan ses på en anden site, ok, kan også bruges til noget gætteri. Hvis andre synes det er fint, så er det jo OK for dem. Jeg synes nu bare der mangler en kontekst at sætte tegningerne i, ikke andet.
Jeg har på intet tidspunkt nævnt noget om DSB tegninger og ej heller, at det ikke er tilladt. Hvad andre synes og gør er deres ansvar. Og fordi det skulle være offentlig ejendom er alt tilladt. Det er da noget vås og vrøvl juridisk set.

Så lige for at opsummere: Jeg undersøger hvad status er på de ønskede tegninger af JGC. Og hvad andre ligger ud er deres problem, sålænge det ikke er noget jeg har ansvar for, OK?

Mvh

Steff

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak