Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Grøn transport (Trafikpolitik)

af Tolpen, 26/8 2013, 11:47 (3895 dage siden) @ BoergeOf61

En fordel i forhold til godstog er, at de gør vognmandsbranchen mere konkurrencedygtig og dermed i princippet sikrer danske arbejdspladser.

...som så går til billige østchauffører :-) Jeg mener umiddelbart man burde tage skridtet fuldt ud, og så gå efter de helt store svenske lastbiler (med to løstrailere på een trækker) men betinget af, at vogntoget kun må anvendes under 300 km. Det vil gøre det muligt at effektivisere transporten til/fra kombiterminaler og dermed få flere lastbiler over på jernbane.

Allerede i dag anvendes modulvogntog også til transporter fra kunde til kombiterminal, og så længe vægten for det samlede vogntog ikke sættes (væsentligt) op, vil jernbanen ikke nødvendigvis stå ringere i konkurrencesituationen.

Tænk, hvis kompromisset indeholdt et krav om, at alle ny anskaffede trailere i EU skulle være løftbare...

T


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak