Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Eurofirma vogne (Generelt)

af William Hansen, Slagelse, 10/10 2013, 15:25 (3823 dage siden) @ mss

Nu var jeg på en togtur til Prag i midten af sidste måned. De blå tjekkiske vogne fra CD (Ceske Drahy), som vi kørte med var også Eurofima vogne, men af hvad jeg kan se på listen over de 520 bestilte vogne er der ingen vogne bestilt til CD. Er de tjekkiske vogne senere blevet opkøbt fra andre jernbaneselskaber? Eller er der en anden forklaring / historie bag de tjekkiske vogne?

Jeg er ærgelig over at jeg ikke har et billede af det, men det er der sikkert andre der har. For noget tid siden (jeg kan ikke huske hvornår) kørte nattoget til Danmark fast med to tjekkiske vogne bagerst fra KBH. Der var en mørkeblå sovevogn med stjerner på siden som afbillede stjernebilledet "Karlsvognen". Den var mellem de røde tyske vogne og den røde tjekkiske (måske Eurofimavogn), som kørte bagerst i stammen, og som havde firkantede baglygter i stedet for runde.

William


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Thomas og de travle lokomotiver

Thomas og de travle lokomotiver. Pris 110 kr.

Læs mere

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak