Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gamle billeder fra Køge Bugt-banen?

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 19/1 2011, 19:21 (4817 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas.

Egentlig burde sådanne fotos -hvis der er en pæn mængde, og i en rimelig kvalitet-, vel lægges ud på en hjemmeside, hvor tilgangen til dem er nemmere end på et Forum som dette.

Ikke eet ondt ord om Tommy´s forum, men når man ret betænker det store antal billeder, der allerede har været bragt, så ..... De der fik set billederne som nye, har måske kopieret dem, da de dukkede op (kun til eget brug :-) naturligvis), men de nye læsere, der kommet til bagefter, får formentlig sværere og sværere ved at finde de mange ældre "guldkorn".

Her kunne en hjemmeside (en Du selv oprettede eller en allerede eksisterende) nok give et større/bedre overblik.

Jeg kunne naturligvis -i al beskedenhed- nævne min egen, men ....

Burde det ikke være en opgave for Jernbanemuseet ????

Jeg har længe drømt om, at f. eks. Jernbanemuseet oprettede en hjemmeside med en "allerhelvedes stor" hukommelse, hvor "alle" vore billeder, f. eks. dine her nævnte fotos, men også alle de øvrige (gode) fotos på Forum, mere eller mindre automatisk blev lagt ind på. Det samme burde kunne ske med alle andre fotos af en rimelig standard.

Arbejdsmæssigt kunne jeg forestille mig, at der landet over nok skulle være nogen der seriøst, men som ulønnet fritidsarbejde, kunne/ville påtage sig at lave en slags redigering og lægge dem ud på et antal "undersider", litra-bestemt, strækningsvis, emne-sorteret, i samme billedstørrelse, sorteret efter rimelig kvalitet, og hvad ved jeg.

Dette er kun en såkaldt "strøtanke", en "føler" eller hvad vi vil kalde det, og det hele skal naturligvis lægges i faste rammer allerede fra begyndelsen.

Også alle de nuværende, private, hjemmesider (herunder min egen) bliver jo "hjemløse" en dag, og burde kunne/måtte lægges ind i projektet.

Var det ikke i det lange løb den vej vi allesammen burde gå ???

Hvad siger Jernbanemuseet til det ??? --Det kunne da egentlig være interessant at høre Jernbanemuseets egen stillingtagen. (Jeg ved så ikke om Jernbanemuseet læser indlæg på dette Forum???)

Erik V. Pedersen
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



DSB DF129

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak