Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Remisen i Helsingør + foto's

af Georg Schmidt, Højbjerg, 20/1 2011, 17:03 (4843 dage siden) @ Anders

Hej Anders

Jeg kender stedet, dit vinterbillede har du taget fra træovergangen over til kommandoposten. Jeg var selv tjenstgørende stationsbestyrer i Helsingør 1985-86, altså lige i brydningstiden hvor eldriften blev sat i gang. Jeg husker nu ikke noget om el i remisen, EA'erne kom da slet ikke derover, så vidt jeg da husker.
Generelt om Helsingør kan jeg sige, en dejlig arbejdsplads og altid action. Vi havde 500m godstog hver 2. time i hver retning stort set døgnet igennem, alt sammen til og fra Sverige. Vore egne lokale vogne til Helsingør fik vi i lokalgodstoget via Hillerød om morgenen. Vi havde små færger, der kunne tage en 6-7 godsvogne, så det kunne godt tage et par timer at få sådan et over. Jeg husker den fornemmelse at køre op til Snekkersten med en Ea'er, så hurtigt var der vist ingen der havde kørt derop før. Jeg husker hvordan MY'erne blev tæsket op og ned ad kysten, vi måtte fylde vand på dem mange gange når de var oppe at vende hos os. Det meste af det gamle var jo væk, vi havde fjernstyring ned til Klampenborg og af stederne der, husker jeg især Trepilelågen. Tak til alle, der har sendt dejlige billeder fra kysten og Helsingør.

Venlig hilsen
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak