IC4 sidder fast under Storebælt (Generelt)
Det er jeg så ikke helt enig i. Altså Krabsens indlæg.
Tidligere var det sådan, at salgsvognene ikke kørte i togene under passagen gennem Storebæltstunnelen - af sikkerhedshensyn.
Og endelig er der flugtvejene med rimelig kort mellemrum mellem de 2 tunnelrør. Så der er altså tale om mange muligheder for at komme fra det ene tunnelrør til det andet. I sin tid under en rundvisning inden tunnelen blev taget i brug, blev det meget fremhævet, at der netop var denne flugtvej ved eksempelvis brand i et tog.
Jeg aner ikke, om det forholder sig sådan, men jeg går ud fra, at der ved passage via nødudgangene fra det ene rør til det andet automatisk sker standsning af togtrafikken i det modsatte rør. Suget fra et modkørende tog med normal hastighed gennem tunellen vil have fatale følger for de, der måtte stå på "perronen".
Så det....
(Kommentar fra MZ1411 frabedes venligst).