Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC4 sidder fast under Storebælt (Generelt)

af Mendoza, 22/2 2014, 01:03 (3710 dage siden) @ Lars Kongshøj

Det er jeg så ikke helt enig i. Altså Krabsens indlæg.

Tidligere var det sådan, at salgsvognene ikke kørte i togene under passagen gennem Storebæltstunnelen - af sikkerhedshensyn.


Og der skal vist stadig være en togfører per togsæt?

Og endelig er der flugtvejene med rimelig kort mellemrum mellem de 2 tunnelrør. Så der er altså tale om mange muligheder for at komme fra det ene tunnelrør til det andet. I sin tid under en rundvisning inden tunnelen blev taget i brug, blev det meget fremhævet, at der netop var denne flugtvej ved eksempelvis brand i et tog.


Nu foregår/-gik evakueringen jo via samme rør, som jeg har forstået det. Men jeg gætter på at du har ret: Hvis der sker evakuering mellem rørene har det konsekvenser for trafikken i det andet rør.

Ja, det er rigtigt, hvis der åbnes en dør til et rør, hvor der ikke er sporspærring, falder signalerne på stop/hindres signalgivningen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

DSB MH413

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak