Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Elektrificering til Esbjerg

af Lars, 2/2 2011, 15:04 (4831 dage siden) @ Aleksander

Nu er det jo muligt at koble ER og MF sammen, så den op og nedformering der sker i Aarhus, kan med fordel udføres med ER.
Hvis ER sættene skal betjene Strækningen til Esbjerg, vil man køre med langt flere tomme pladser, end man gør nu. Det er på ingen måde rationelt, at lade materiel med stor kapacitet køre på strækninger, hvor der er et mindre behov for pladser.
Når jeg kalder dine argumenter for vrøvl, så er det fordi, du sammenligner en elektrisk strækning til Esbjerg, med en ikke elektrisk strækning til Aarhus.

Her må jeg give Alexander ret. (ikke det med "vrøvl" - skal vi ikke undgå de værdiladede udfald og nøjes med argumenterne)

Der sker jo også en af/tilkobling af ER-sæt på Esbjergruten, her sker det bare i Kolding.

Hvor mange tomme pladser man kommer til at køre med, afhænger af køreplanen.

På de direkte IC-lyn mellem København og Esbjerg er der normalt fuldt belagt, simpelthen fordi det er en god forbindelse.

Det samme gælder så vidt jeg har forstået f.eks. de direkte tog non-stop mellem Århus og København.

Skal man derimod med bumleren fra/til Esbjerg, der holder alle steder, er det hurtigere at snuppe bilen, så det gør mange pendlere.

Tager man regionaltoget (som kører til Århus) er det ofte småt belagt, dels fordi det tager meget lang tid, dels fordi turene køres med udslidt og støjende materiel.

Hvis der kom bedre materiel, kom der også flere passagerer, og kan ledningerne hjælpe på,den udvikling er det jo fint, både på Esbjerg- og Århusstrækningen.

Det ser ud til, at det hele skal være færdigt i 2020, så ventetiden bliver nok ikke så lang, uanset hvor de begynder.

At det så kan blive den "nemme" strækning til Esbjerg først, er jo så til glæde for os, for så kan vi slippe for lastbilerne, men lad os nu lige se spaden i jorden først.

Der kommer snart et folketingvalg, så der skal nok et på motorveje på bordet for at fiske stemmer.

--
mvh
Lars
Esbjerg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak