Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

FAF Silovogne i Svendborg 1993

af Aleman, 5/10 2010, 19:28 (4923 dage siden) @ Aleman

I mine gemmer fandt jeg vedhæftede billede fra havnen i Svendborg. Igen desværre uden videre data bortset fra, at det er optaget i februar 1993. Men det viser bl.a. en af de brune flaskegasvogne yderst til venstre, en FAF-silovogn, en OK-tankvogn samt nogle Tdgs'er - så mangler der vist kun Fynsk Mælk-vognen for at have de typiske repræsentanter for vognoverførslerne til Ærø. Ind imellem var der også tyske Rs-vogne med kunstgødning - ikke i løs vægt, selvfølgelig, men i sække, samt ikke at forglemme ungarske vogne med tagrør (men dem har jeg ingen billeder af, det var færgeselskabets direktør Jørgen Svarrer, der fortalte om dem). Masterne med flagene i baggrunden er restaurationsskibet 'Oranje'.
Venlig hilsen,
Aleman
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak