Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Museumsbahnen Schönberger Strand juli 2015 (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 13/8 2015, 17:45 (3151 dage siden)

I sidste måned var jeg nede og besøge Museumsbahnen Schönberger Strand. Her er et udvalg af billeder derfra.

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

--
[image]

Avatar

Museumsbahnen Schönberger Strand juli 2015

af T. Rithmester ⌂, Struer, 30/4 2019, 11:00 (1795 dage siden) @ Tommy Nilsson

I sidste måned var jeg nede og besøge Museumsbahnen Schönberger Strand. Her er et udvalg af billeder derfra.


[image]

[image]


Tak for billeder, Tommy :-)
Disse to holdt ved mit besøg ved remisen i Schönberg.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Museumsbahnen Schönberger Strand juli 2015

af Niels Munch, 30/4 2019, 20:15 (1794 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Tommy,

Der er mange interessante køretøjer på museet i Schönberger Strand, hvor jeg har valgt at dvæle ved dette:

[image]


..... som er ex Eisenbahn-Aktiengesellschaft Altona-Kaltenkirchen-Neumünster hjælpevogn AKN 2.089, der i 1930 blev leveret af Deutsche Werke Kiel AG (DWK) som motorvogn AKN nr. 2.

Som nok bekendt leverede DWK bl.a. et antal maskinanlæg til Scandias produktion af danske "Kielervogne", herunder de 3 "små" HP M 21 og M 23 samt TKVJ M 1 (siden HTJ C 35).

AKN byggede i 1957 vognen om til motorbivogn VB 49:

[image]AKN VB 49 i Kaltenkirchen 19.05.1960 (foto: Gerd Wolff) - https://eisenbahnstiftung.de/bildergalerie .

..... og i 1965 blev den Hilfszuggerätewagen. Hvorledes VVM evt. vil restaurere vognen, vides p.t. ikke.

Umiddelbart har jeg intet billede af vognen som motorvogn, men en "søstervogn" kan ses her:

[image]Westerwaldbahn T 103 ex DB VT 85 905 i Scheuerfeld 16.08.1957 (foto: Kurt Eckert) - https://eisenbahnstiftung.de/bildergalerie .


Bedste hilsener
Niels

Indsend billeder

Jernbanebøger

Benzinstationens historie

Benzinstationens historie. Pris 380 kr.

Læs mere
DSB Hs368

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak