Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Åbningen af den nye linje Tithorea–Lianokladi–Domokos... (Generelt)

af dr42 ⌂, 9/1 2018, 09:34 (2292 dage siden)

...nærmer sig (på hovedlinjen Athen - Thessaloniki).

[image]

Her

[image]

en lille smagsprøve

Åbningen af den nye linje Tithorea–Lianokladi–Domokos...

af tgpedersen, 11/1 2018, 16:04 (2289 dage siden) @ dr42

Kineserne har købt sig ind i Piraeus havn.
Og pludselig går det godt for den græske økonomi.
http://www.greeknewsagenda.gr/index.php/topics/politics-polity/6595-greek-economic-reco...
http://sofiaglobe.com/2017/12/15/greek-economic-turnaround-continues/

Handel (Øst)Europa - Kina kommer til at gå den vej, i stedet for omvejen over Antwerpen/Rotterdam.

Her er den dramatiske enkeltsporede bjergstrækning som den afløser.

Åbningen af den nye linje Tithorea–Lianokladi–Domokos...

af dr42 ⌂, 13/1 2018, 07:57 (2288 dage siden) @ tgpedersen

[image]

Den officielle Ergose-video om emnet, som jeg lige fandt, er endnu mere imponerende. Jo, den virker ret overbevisende for mig.

Det er altså delen mellem Tithorea og Lianokladi. Men hvad med Lianokladi - Domokos? Den halter nok lidt efter.

Åbningen af den nye linje Tithorea–Lianokladi–Domokos...

af dr42 ⌂, 13/1 2018, 08:34 (2288 dage siden) @ dr42

[image]

...og her ser man at der numere faktisk køres med el i regionen nord om Athen (Attica).

Åbningen af den nye linje Tithorea–Lianokladi–Domokos...

af dr42 ⌂, 14/1 2018, 09:36 (2287 dage siden) @ dr42

[image]

Nu er det ligesom officielt. Og

[image]

her for sikkerheds skyld endnu en gang.

Skønt vi fortsat ikke ved hvor lang el-lokoet trækker, for systemhullet mellem Thitorea og Domokos er jo endnu ikke helt lukket, efter det jeg forstår. Mon det får et diesel-loko foran for at slå broen?

Åbningen af den nye linje Tithorea–Lianokladi–Domokos...

af dr42 ⌂, 14/1 2018, 11:14 (2287 dage siden) @ dr42

PS

Der var endnu en video, og uploaderen svarede på mit eldrift-spørgsmål som følger:

'The overhead wire is live from Piraeus to Lianokladi [mellem Thitorea og Domokos], they switched it on at 15/12/2017. Currently they put two diesel ADtranz locomotives before the electric one at Tithorea and remove them at Paleofarsalos [nord om Domokos]. On 1/2/2018 the line Tithorea - Lianokladi through Kallidromon [den lange tunnel] will open and all trains will go through it. We don’t know if the electric locomotive will work through the new line in the first days, but it is possible.'

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak