Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanemuseets hjemmeside (Generelt)

af Jan_8800, 5/3 2018, 16:41 (2236 dage siden)

Når jeg vil ind at se deres hjemmeside, får jeg at vide, at den ikke er sikker at gå ind på.

Jeg ved at de har været ved at lave en ny hjemmeside.

Jernbanemuseets hjemmeside

af YBS, 5/3 2018, 16:52 (2236 dage siden) @ Jan_8800

Jeg kan sagtens gå ind på den nye hjemmeside - den mangler måske lidt grafisk finpudsning, men lader til at virke fint.
Vores netværksfolk plejer at have styr på sikkerheden, så jeg går ud fra, den er i orden.

Jernbanemuseets hjemmeside

af Leif Jørgensen, København Ø., 5/3 2018, 17:09 (2236 dage siden) @ YBS

Nu kan jeg så også komme ind på hjemmesiden, efter at den har været død eller kommet med meldinger om at være usikker de sidste par uger. Hjemmesiden mangler dog stadig noget finpudsning. På siden om udstillinger skal linksene til de enkelte udstillinger således rettes. Værre er det dog nok, at der helt mangler oplysninger om åbningstider og entrepriser.

Med venlige hjemmeside-hilsner
Leif Jørgensen

Jernbanemuseets hjemmeside

af TeamBaumann, Hjordkær, 5/3 2018, 17:41 (2236 dage siden) @ Leif Jørgensen

Syntes også at der mangler bl. andet denne museums shop ( webshop )
for jeg syntes ikke at jeg kunne finde den :-|

Jernbanemuseets hjemmeside

af krabsen, 5/3 2018, 17:27 (2236 dage siden) @ YBS

Årsagen til advarslen er formentlig den simple, at jernbanemuseet.dk bruger protokollen http:// og ikke den krypterede https:// protokol.
Nogle browsere er begyndt at advare, hver gang man besøger et site der ikke kører https://.
I mange tilfælde en anelse overflødigt, for hvis sitet ikke indeholder nogen form for login eller bestilling, så er der jo ikke noget at kryptere.

Jernbanemuseets hjemmeside

af Morten Flindt Larsen, 5/3 2018, 18:04 (2236 dage siden) @ Jan_8800
redigeret af Morten Flindt Larsen, 5/3 2018, 18:28

Når jeg vil ind at se deres hjemmeside, får jeg at vide, at den ikke er sikker at gå ind på.

Jeg ved at de har været ved at lave en ny hjemmeside.

Hejsa,

Fra sædvanligvis velunderrettet kilde ved jeg, at det ikke er den nye hjemmeside, vi ser i øjeblikket. Museets gamle hjemmeside er blevet hacket, og det vi ser i øjeblikket er efter det oplyste en forsøgsvis genoplivning af den gamle side.

Selv kan jeg ikke google mig ind på hjemmesiden, så det er nok hvis man går ind via et gammelt link, at der kommer advarende beskeder frem. Siden er oplyst som sikker nu, men de enkelte brugeres egne sikkerhedsprogrammer kan komme med advarsler, da siden jo har været hacket.

En ny hjemmeside skal indkøbes og fyldes med indhold, og det tager lidt tid.

Museets billedportal er ikke berørt af hackningen. Den har været lidt stille på det sidste, men der dukker snart et par smånyheder op.

Venlig hilsen
Morten

Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere
Indsend billederContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak