Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

När man ser det lite grann så här från ovan...

af Aleman, 16/10 2010, 14:57 (4913 dage siden)

Her følger et par 'skud' fra de odenseanske luftlag i eftermiddag. Billederne er ikke så skarpe, som jeg kunne ønske mig, da de er taget ud gennem plasticruderne i den lille Piper Cherokee '64, vi fløj i. Derfor kom vingen også med på det ene billede.
[image]
Og bedrager mit øje mig, eller er det ikke en X 2000 på spor 7 under perontaget? Jeg troede ellers, at de kun kørte om natten på Fyn. :-D
[image]
Venlig hilsen,
Aleman

När man ser det lite grann så här från ovan...

af SFJ, 16/10 2010, 15:01 (4913 dage siden) @ Aleman

Fede billeder! Sjovt når man går de steder til hverdag!:-)

När man ser det lite grann så här från ovan...

af jmp, 16/10 2010, 15:03 (4913 dage siden) @ SFJ

X2000-eren var udstillet frem til kl. 14:00.

Jan

Avatar

När man ser det lite grann så här från ovan...

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 16/10 2010, 15:04 (4913 dage siden) @ Aleman

Er rutebilstationen nedlagt? Der er ikke en eneste rutebil på billedet. Så kan maskindepotet måske få sin grund tilbage?

--
[image]

När man ser det lite grann så här från ovan...

af SFJ, 16/10 2010, 15:16 (4913 dage siden) @ Tommy Nilsson

Ja den er. Nu køre alle busserne fra bybus stationen på den anden side undtagen nogle få der køre ude foran den gamle banegård fordi der simpelt hen ikke er plads. Det hele er bare et stort kaos.

När man ser det lite grann så här från ovan...

af Aleman, 16/10 2010, 15:21 (4913 dage siden) @ Tommy Nilsson

Er rutebilstationen nedlagt? Der er ikke en eneste rutebil på billedet. Så kan maskindepotet måske få sin grund tilbage?

Nedlagt og nedlagt - der kører enkelte rutebiler til oplandet fra den hidtidige rutebilstation, men efter en større omlægning af bus- og rutebillinjerne kører de allerfleste fra 'busgaden' under den monstrøse banegårdsbygning. Og rutebilerne vil ikke gerne af med deres vaskehal, selvom den ligger temmelig meget i vejen for det herværende museum.
Men man har jo lov at håbe - for nogle år siden tilbageerobrede Svendborgbanen jo lidt af spor 8 fra rutebilerne, det spor, Ringetogene normalt futter af sted fra.
Tak til andre for oplysningen om grunden til X 2000s visit.
Og selvom billedet nok ikke hører til de allerbedste på grund af maskinens hoppen og rysten, sender jeg et enkelt mere til orientering om 'tingenes tilstand' heroppefra!
Venlig hilsen,
Aleman
[image]

När man ser det lite grann så här från ovan...

af SFJ, 16/10 2010, 15:50 (4913 dage siden) @ Aleman

Hej igen!

Du skriver der køre enkelte busser fra den gamle plads. Mener du så rute 800? Mener heller ikke den køre der fra mere hvis den overhoved stadig køre...?

När man ser det lite grann så här från ovan...

af Aleman, 16/10 2010, 18:02 (4913 dage siden) @ SFJ

Hej igen!

Du skriver der køre enkelte busser fra den gamle plads. Mener du så rute 800? Mener heller ikke den køre der fra mere hvis den overhoved stadig køre...?

Nej, rute 800 kører ikke længere til og fra Odense, men kun mellem Svendborg og Langeland. Rute 810 kører fra Odense Banegård Center, men fra 'busgaden', så det er vistnok - jeg er ikke 100 % sikker - kun ture til Kerteminde og evt. andre steder, der stadig køres fra rutebilstationen. Jeg skal kigge efter snarest!
Venlig hilsen,
Aleman

När man ser det lite grann så här från ovan...

af Ole Stuhr Hansen, 16/10 2010, 17:09 (4913 dage siden) @ Tommy Nilsson

Er rutebilstationen nedlagt? Der er ikke en eneste rutebil på billedet. Så kan maskindepotet måske få sin grund tilbage?

Det kunne være rigtig godt for Jernbanemuseet, og så vidt jeg er orienteret, ejer DSB stadig arealet, hvor rutebilstationen har været. Men spørgsmålet er, om man i disse tider med opsplitning af DSB's aktiviteter (og salg af selskabet) og planer om yderligere udlicitering sådan uden videre kan overdrage arealet til Jernbanemuseet, som jo har selvstændigt budget.

Fornyligt havde transportministeren og DSB's direktør et møde, hvor man blev enige om, i hvilken retning DSB skal udvikle sig.

Og en af mødets konklusioner var, at DSB Ejendomme, der også administrerer DSB's arealer, skal udskilles i et selvstændigt selskab, som på længere sigt skal overtages af staten/banedanmark. I samme ombæring skal overflødige arealer sælges fra og indtægterne tilfalde statskassen.

Så det er i hvert fald nu, der skal tages initiativer til gavn for museet, inden planerne omsættes til lov.

Set fra museets synspunkt kan man håbe på, at arealet med den tidligere rutebilstation ligger for indeklemt mellem museets bygninger (og drejeskiven) på den ene side og perronen ved spor 7 på den anden side til at en investor vil finde arealet kommercielt attraktivt.

Mvh. Ole

När man ser det lite grann så här från ovan...

af Aleman, 16/10 2010, 18:04 (4913 dage siden) @ Ole Stuhr Hansen

Tja - mon ikke det ender med at blive P-pladser så...? Det kan jo give en stabil, fast indtægt. :-D
Venlig hilsen,
Aleman

När man ser det lite grann så här från ovan...

af SFJ, 16/10 2010, 19:38 (4913 dage siden) @ Aleman

En af mine venner tar vist den til Kerteminde som hedder 151.

När man ser det lite grann så här från ovan...

af Aleman, 16/10 2010, 20:13 (4913 dage siden) @ SFJ

Hej Miles,

så vidt jeg kan se i mine køreplaner, kører Kertemindebussen fra plads D mellem de andre bybusser. Jeg kigger nærmere efter, næste gang jeg er på de kanter.
Vnelig hilsen,
Aleman

När man ser det lite grann så här från ovan...

af SFJ, 16/10 2010, 20:37 (4913 dage siden) @ Aleman

Det kan godt passe. Tror jeg skal ind til Odense en gang i næste uge på jernbanemuseet, men ellers kommer jeg der ind når jeg skal i skole. Lige nu har jeg heldigvis ferie!:-D

Svenska-lok

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak