Hej matias jeg syntes da det pynter. Men er der nogen her i forumet der har hørt eller læst at På et tidspunkt, da bliver nettet delt op i 2 dele, forstået på den måde, at togene fra Sverige ender på Østerport og at så togene fra Helsingør fortsætter fra København (Vigerslev ad den nye bane til Næstved over Køge)
I samme forbindelse overvejede den Svenske del af Øresundstågen at købe dobbeltdækkertogsæt til ihvertfald Göteborg togene. Jeg fik den tanke at måske den danske del af togene så også kunne køre til Roskilde/Ringsted og også begynde at køre Roskilde/Ringsted til Københavns Lufthavn Kastrup.
Med venlig hilsen
Simon
De kommer til at opdele trafikken til Sverige i København. Øresundstogene bliver i fremtiden helt styret af svenske Skånetrafiken og vender på Østerport. Skånetrafiken overvejer at købe dobbeltdækkertog til denne trafik.
Den danske Kystbane bliver knyttet til regionaltrafikken på Sjælland i takt med elektricificering af disse regionalbaner.
Der er i øjeblikket ingen vedtagne projekter, der kan mulliggøre en betjening af lufthavnen fra Roskilde udenom København H (f.eks. perroner på Ny Ellebjerg).
Du kan se forslag til trafikbetjeningi Danmark de næste 15 år på Trafikstyrelsens hjemmeside, gå ned til side 78 for linjekortene.
--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron