Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny bemalin af Øresundstog (Generelt)

af 1993matias ⌂, KH, 26/4 2018, 14:13 (2185 dage siden)

Det nymalede Øresundstogsæt er i dag fanget på KH tog 1354 (jeg kan ikke huske, hvilket sæt, der er malet om)

Se billeder herunder:
Jeg undskylder på forhånd de lidt skæve billeder, men en IC4 var lige ved at snige sig ind foran...

[image]
[image]

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Ny bemalin af Øresundstog

af 1993matias ⌂, KH, 26/4 2018, 15:03 (2185 dage siden) @ 1993matias

Nu i Kokkedal:

[image]
[image]
[image]

Bemærk bl.a. Den nye skrifttype til tallene på fronten. De ligner ikke DSBs Via-skrifttype.
Desuden er de gule striber fjernet fra 1.-klasseskupevinduerne og erstattet af tekst. Ligeså er der tekst over stillezonevinduerne. Meget svært at se forskel på afstand!
Ellers ser det jo meget flot ud - om det er fordi det er rent, eller også på grund af malingen er svært at sige :-D

PS: Jeg kan oplyse, at den er planlagt til at køre Nivå-togene i morgen store bededag, hvis nogen vil se toget selv, før de tror det :-)

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Ny bemalin af Øresundstog

af Simon1906, Hedehusene, 27/4 2018, 10:38 (2184 dage siden) @ 1993matias

Hej matias jeg syntes da det pynter. Men er der nogen her i forumet der har hørt eller læst at På et tidspunkt, da bliver nettet delt op i 2 dele, forstået på den måde, at togene fra Sverige ender på Østerport og at så togene fra Helsingør fortsætter fra København (Vigerslev ad den nye bane til Næstved over Køge)

I samme forbindelse overvejede den Svenske del af Øresundstågen at købe dobbeltdækkertogsæt til ihvertfald Göteborg togene. Jeg fik den tanke at måske den danske del af togene så også kunne køre til Roskilde/Ringsted og også begynde at køre Roskilde/Ringsted til Københavns Lufthavn Kastrup.

Med venlig hilsen

Simon

Ny bemalin af Øresundstog

af 1993matias ⌂, KH, 27/4 2018, 10:58 (2184 dage siden) @ Simon1906

Hej matias jeg syntes da det pynter. Men er der nogen her i forumet der har hørt eller læst at På et tidspunkt, da bliver nettet delt op i 2 dele, forstået på den måde, at togene fra Sverige ender på Østerport og at så togene fra Helsingør fortsætter fra København (Vigerslev ad den nye bane til Næstved over Køge)

I samme forbindelse overvejede den Svenske del af Øresundstågen at købe dobbeltdækkertogsæt til ihvertfald Göteborg togene. Jeg fik den tanke at måske den danske del af togene så også kunne køre til Roskilde/Ringsted og også begynde at køre Roskilde/Ringsted til Københavns Lufthavn Kastrup.

Med venlig hilsen

Simon

De kommer til at opdele trafikken til Sverige i København. Øresundstogene bliver i fremtiden helt styret af svenske Skånetrafiken og vender på Østerport. Skånetrafiken overvejer at købe dobbeltdækkertog til denne trafik.
Den danske Kystbane bliver knyttet til regionaltrafikken på Sjælland i takt med elektricificering af disse regionalbaner.
Der er i øjeblikket ingen vedtagne projekter, der kan mulliggøre en betjening af lufthavnen fra Roskilde udenom København H (f.eks. perroner på Ny Ellebjerg).

Du kan se forslag til trafikbetjeningi Danmark de næste 15 år på Trafikstyrelsens hjemmeside, gå ned til side 78 for linjekortene.

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Ny bemalin af Øresundstog

af Simon1906, Hedehusene, 27/4 2018, 11:32 (2184 dage siden) @ 1993matias

Hej Matias tak for svar og linket, det gav svar på en hel del som jeg ikke havde læst før.

Med venlig hilsen

Simon

Ny bemaling af Øresundstog - DSB ET 009

af Rask Ingemann Lambertsen, 19/2 2019, 22:01 (1886 dage siden) @ 1993matias

Udover Skåne X31K 010 er også DSB ET 009 blevet malet om. Set som ØP 1088 (Helsingør - Karlskrona C) i km 6,6 Kalvebod - Ørestad fra Kanonvej fredag d. 17-08-2018 18:56 (-4).
[image]

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.

Ny bemaling af Øresundstog - DSB ET 009

af 1993matias ⌂, KH, 19/2 2019, 22:52 (1886 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Jeg tror, der er flere sæt, som har fået en ny klat maling. Jeg ser dem i hvert fald (relativt) ofte. Jeg har også set et sæt, som har fået nyt interiør uden at få ny bemaling...

--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron

Ny bemalin af Øresundstog

af Bengt Larsson, 25/2 2019, 00:20 (1880 dage siden) @ 1993matias

Nu i Kokkedal:

[image]

Vem äger det tåget 4310 ? Det står Skåne i liten skrift, men det är en DSB logga (och Svenska Naturskyddsföreningens logga också)

Ny bemalin af Øresundstog

af andersj, Aalborg, 25/2 2019, 01:19 (1880 dage siden) @ Bengt Larsson

Nu i Kokkedal:

[image]


Vem äger det tåget 4310 ? Det står Skåne i liten skrift, men det är en DSB logga (och Svenska Naturskyddsföreningens logga också)

Skånetrafiken

--
Mvh Anders

Indsend billeder
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak